vineri, 20 aprilie 2012

Biserica Ortodoxa si ceilalti

Lamuriri:
1. aici in acest text, biserica = cladirea, de aceea este si scris cu litere mici cuvantul.
2. in acceptiunea mea Biserica este totalitatea oamenilor care alcatuiesc o comunitate. Biserica suntem noi toti.

Joi, ora 18:48, ma duc pana la biserica de langa parcul Gradina Icoanei, sperand ca acolo voi gasi un preot. Linistit si calm, intru in curtea bisericii, ajung la usa si incerc sa intru. Era incuiata. Biserica este mereu alaturi de oameni, cu exceptia zilelor nelucratoare, sarbatorilor legale, etc.
Ma uit in stanga, ma uit in dreapta, nici un afis cu programul, ma gandeam ca poate unii considera cladirea bisericii drept un aprozar si mai si inchid taraba. Norocul nostru ca Dumnezeu nu ne inchide usa in nas.
Sunt totusi curios daca se mai deschide biserica, sau va trebui sa revin alta data. Ma duc sa intreb cativa oameni care se aflau intr-o anexa din curtea bisericii daca stiu ei ceva. Intreb daca se mai deschide biserica, AZI. Unul imi raspunde ceva, dar nu inteleg, cumatrul era beat ranga. Mai intreb odata. Se gaseste cineva sa imi raspunda. Asta era turta de beat si in fata mea isi turna un pahar de vin.
Intr-un final aflu ca biserica este inchisa (oau ce constatare) si ca se mai deschide a doua zi dimineata la ora 8:00.
Iesind din curtea bisericii mi-am adus aminte de intamplarea socrului meu, cand l-a inmormantat pe tatal lui. Dupa toate cele ce trebuiesc infaptuite de preot, socrul meu s-a gandit ca trebuie sa ii dea si lui un ban. L-a intrebat cat sa ii dea. Ce ii raspunde preotul : cat vreti dumneavoastra, dar nu mai putin de 500 RON.
O alta intamplare, un preot blestema in biserica. Motivul, lui i s-au dat prea putini bani. Era un botez, iar ei erau 3 preoti, care oricum si-au batut joc de acel moment. Au primit pentru munca lor (care se presupune ca este gratuita) 450 ron. Fiecare a luat cate 150 ron. El insa considera ca a luat prea putin si s-a pus omul pe blestemat ca a fost inselat de ceilalti doi preoti. Si acum regret ca nu am avut inspiratia de moment sa pun camera pe el.
Acum fac si eu un apel la nea Tanase ala de se lafaie in palatul patriarhiei (pe banii enoriasilor) si face afaceri cu pamanturile bisericii. Barosane, te ocupi si matale de mizeriile astea. Sa va povestesc despre preoti morti de beti?
Romanica te Iubesc... fie si pentru oameni ca astia.

Niciun comentariu: